Övning ger färdighet

Man säger att övning ger färdighet och visst stämmer det. Jag har fotograferat barn i 25 år, för så länge sedan är det jag blev mamma till en liten dotter. Många av bilderna jag har tagit är helt ok, en del har varit riktigt bra och många har jag naturligtvis förpassat till soptunnan. För så är det med bebis- och barnfotografering. Det gäller att ta många bilder varje gång. Vid senaste fotograferingen tog jag nästan 300 bilder på de två syskonen B och I, som kom till min ateljé i Landskrona. Kvar till visningen var ca 30 stycken, som jag tyckte hade det där lilla extra och som motsvarade mina krav på bilden och kundens önskemål. När jag fotograferar till kund,så är det ju deras önskemål som går först. Fast det roligt att överraska med bilder, som de inte hade förväntat sig och att det är just de bilderna de väljer  ut.



1988



2013

Tänkt vad tiden går fort!