Det här med ateljé

Vad är det för slags bilder man vill ha egentligen? Spontana, fria utomhusbilder, barnen i den vanliga vardagen eller med finkläderna på i en fotoateljé?

De allra flesta barnbilderna jag har tagit genom åren har varit spontana utomhusbilder eller som dokumentation inomhus. När jag bestämde mig för att ta porträttbilder på bebisar och barn för drygt ett år sedan, så bestämde jag mig också för att jag ville ha möjligheten att erbjuda fotografering i en ateljé. Nu kanske jag var lite feg och rusade inte iväg för att hyra en fotoateljé i stan, utan det blev istället ett rum i ett företagshus för kvinnor i Landskrona. 

Det tilltalar mig bättre att börja lite försiktigt och sedan arbeta mig uppåt. Det har sina fördelar och nackdelar att hyra rum på det viset. Jag är väldigt flexibel, men samtidigt så är det lite bökigt att alltid ha studion i bilen för att bygga upp varje gång jag får en bokning. Har en del rekvisita hemma och resten i ateljén. 

Men som det heter - trägen vinner 
och jag ser fram emot många nya små och stora kunder i min ateljé på Viktoriagatan 7 A i Landskrona.






Varför inte boka en fotografering redan nu i sommar?