Olika miljöer

Tänk så många olika platser man kan fotografera på. Det är bara fantasin som sätter ramar för ditt skapande. Det enklaste är nog att fotografera i ateljén, där du själv bestämmer ljussättning och rekvisita. Fast å andra sidan är det ibland lättare att bara ge sig ut på stranden, i trädgården eller varför inte inne i stan för att fotografera. Förra veckan var jag i en koloni för att fotografera. Nästa vecka blir det ateljén och där emellan trädgården. Det är ju det som är tjusningen med mitt jobb; att byta arbetsplats och förutsättningar varje vecka. Nya utmaningar och nya fantastiska barn att träffa. Att mina arbetsdagar aldrig ser likadana ut.

I sommar har jag några barn och unga vuxna jag skall fotografera i miljöer. Industrimiljö, 50-talsmiljö, något vackert och romantiskt, kvällsljus på stranden och något som passar en 9-årig tjej. 

Jag har redan börjat fundera och planera.